Scenariusz wieczoru Andrzejkowego

Grupa wiekowa: 3, 4-latki

Temat: „Andrzejkowe wróżby”

Główne zagadnienia programowe:

Aktywność społeczna: Nasze rodziny – wzajemne okazywanie sobie uczuć przez członków rodziny. Nasza grupa – przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie ; uczestniczenie we wspólnych zabawach.

Aktywność poznawcza: Nasze zabawy i zainteresowania – uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela dających dziecku satysfakcję i radość. Ćwiczymy pamięć i koncentrację uwagi – powtarzanie z pamięci piosenek w połączeniu z ruchem.

Cele ogólne:

  • budzenie i rozwijanie zainteresowań tradycjami, obrzędowością i zwyczajami ludowymi
  • integracja rodziców i dzieci poprzez wspólną zabawę
  • wytworzenie miłej i radosnej atmosfery

Cele operacyjne:

  • dziecko zna zwyczaj wróżenia w wieczór andrzejkowy
  • dziecko potrafi współdziałać w grupie, z rówieśnikami i rodzicami
  • dziecko potrafi cierpliwie oczekiwać na swoją kolej w zabawie
  • dziecko aktywnie uczestniczy w zajęciach i wesoło bawi się

Metody pracy: czynna, oglądowa i zadaniowa

Formy pracy: praca z całą grupą

Pomoce: sznurki, serce z imionami dziewczyn, płyty z nagraniami, kartki z narysowanym kluczem, lampiony.

Przebieg zajęcia:

  1. Taniec integracyjny rodzice- dzieci „Czy grubi czy chudzi”
  2. Wprowadzenie dzieci w atmosferę wieczoru andrzejkowego
  3. Pizzikatio wg B. Strauss – taniec całej grupy wraz z nauczycielem.
  4. Wróżba dla dziewczynek – dziewczynki układają swoje buty od ściany do drzwi. Właścicielka bucika, który pierwszy przejdzie przez próg pierwsza wyjdzie za mąż.
  5. Wróżba dla chłopców – chętni podchodzą z zawiązanymi oczami do wielkiego, zawieszonego na tablicy serca i zaznaczają mazakiem imię przyszłej wybranki
  6. Wróżba dla dzieci i rodziców – nauczycielka rozdaje dzieciom po jednym sznurku. Tyle ile supełków zdąży na sznurku zawiązać dziecko , tyle niespodzianek czeka go w przyszłym roku, a tyle ile supełków rozwiążą rodzice, tyle kłopotów rozwiąże się w przyszłym roku
  7. „Klucz”- -dzieci kolorują klucz a następnie podejmują próbę wycięcia go z papieru by pamiętać o jeszcze jednej starej Andrzejkowej wróżbie – laniu wosku. Nauczycielka prosi rodziców o wpisanie oceny przygotowanego wieczoru andrzejkowego. Klucze zostają powieszone jako ozdoba i pamiątka wieczoru.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *